Elektrikli araç bataryaları genellikle lityum iyon pillerinden oluşur. Bu piller, aracın güç kaynağını sağlar ve elektrikli motorun enerji gereksinimini karşılar. Elektrikli araç bataryalarının genel yapısı şu şekildedir:
Hücreler: Elektrikli araç bataryaları, birçok hücreden oluşur. Her hücre, katot, anot, elektrolit ve ayırıcıları içerir. Bu hücreler genellikle seri ve paralel bağlantılarla bir araya getirilerek bir batarya paketi oluşturulur.
Katot ve Anot: Lityum iyon pillerinde genellikle katot olarak lityum nikel manganez kobalt oksit (NMC) veya lityum demir fosfat (LiFePO4) kullanılır. Anot olarak ise genellikle grafit kullanılır.
Elektrolit: Elektrolit, katot ve anot arasında lityum iyonlarının hareketine izin verir. Genellikle organik çözücüler ve lityum tuzlarından oluşur.
Ayırıcı: Ayırıcı, katot ve anot arasında elektriksel olarak yalıtılmıştır, ancak lityum iyonlarının geçişine izin verir.
Soğutma Sistemi: Elektrikli araç bataryaları genellikle bir soğutma sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, bataryaların optimum sıcaklıkta çalışmasını sağlar ve aşırı ısınmayı önler.
Yönetim Sistemi: Bataryalar genellikle bir batarya yönetim sistemi (BMS) ile kontrol edilir. BMS, bataryaların şarj edilmesini, deşarj edilmesini ve sıcaklığını izler ve denetler.
Elektrikli araç bataryaları, yüksek enerji yoğunluğu, uzun ömür, hızlı şarj/deşarj yetenekleri ve düşük bakım gereksinimleri gibi avantajları nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır.